lördag 12 februari 2011

Underbara mattor

God morgon på er!

Äntligen lördag, hörrni. Ljuvligt med helg. Vi har precis släpat oss upp ur sängen. Eller jag har släpat mig upp, P ligger fortfarande kvar. Jag ska ta och förbereda lite mysig helgfrukost. Gott bröd, pålägg, färskpressad apelsinjuice och rykande äppelte. Sen blir det nog en tur till blomsteraffären för jag har köpt lite nya blommor men alla står just nu i alldeles för små krukor för vi hade inga som passade. Nya krukor är akut med andra ord!

Den senaste tiden har det snurrat många tankar i huvudet. Jag tänker på mattor. Mest hela tiden. Vi har nästan inga mattor alls och de vi har matchar inte alls. En vit, en randig, en ryamatta och en prickig. Från där jag sitter nu ser jag allihopa och det ger ett mycket rörigt intryck. I sovrummet har vi ingen matta alls och där vill jag verkligen ha en. Vi har ett stort sovrum och mycket plats över så en matta skulle fylla upp lite av tomrummet tror jag. Har funderat på denna mattan.

Matta från Lexington.

I tv-rummet tänkte jag att denna mattan från Walles och walles hade suttit fint. Den är tyvärr väldigt dyr så jag får börja med att bara drömma om den!

Dyr men ack så fin!

Till dörren vill jag ha denna, men den är slut överallt. Jag har ringt runt som en tok men den är dessvärre slut även hos leverantören. Typiskt. Jag får drömma om den också och så får jag köpa den om den kommer in igen.


Här är mattan i en röd tappning. Superläcker men jag hade spetsat in mig på en blå. Eller vill jag kanske ha en röd?

Hoppas att ni får en mysig dag! Här skiner solen helt underbart och det är frostigt ute. Nu ska jag gå och riva upp P och fixa lite frukost!

Have a wonderful day!

Emma

2 kommentarer:

  1. New Englad stilen er superfin... Vakker blogg:-)

    SvaraRadera
  2. Hemma hos oss är det också lite matt-torka, är på jakt efter ca 3-4 stycken men det är svårt att hitta de rätta. Men när de väl är på plats så får man nästan ett helt nytt rum, lycka till med "jakten" iallafall.

    kram F

    SvaraRadera