fredag 25 februari 2011

ONE YEAR AGO

Köket den 24 februari 2011.

Då var det dags igen! Nu kommer februaris bidrag till kategorin ONE YEAR AGO. Denna gång hamnar vi i köket och jag trodde inte att det var så mycket nytt att visa här men det visade sig att det var ganska mycket som hade ändrats. Den fasta inredningen är givetvis kvar men många smådetaljer, såsom bordstabletter, köksmaskiner och småpryttlar, har tillkommit. Här har vi köket för ett år sedan:

Stolsdynor från 'designers eye', modellen DOT.

Vit lampa från Original BTC.

Dessa bilder är tagna den 5 februari 2010. Vi hade då bott i lägenheten i 1 1/2 år och det var först nu som jag kände att vi började bo in oss ordentligt. Är det inte ganska lustigt hur lång tid det kan ta att "bo in sig"?! Jag gillar ändå att ta det i min takt för om jag gör alldeles för förhastade saker brukar jag ganska snart ångra mig (precis vad som hände med sängen i januaris ONE YEAR AGO). Nog babblat om det! Så här ser köket ut idag (eller igår för att vara exakt):

Lite nya bordstabletter, världens bästa kökspryl - mixern och en fin flaska med diskmedel.

Superfina ljusrosa ranunkler. Vårens absolut finaste och sötaste blomma!

Jag fick en vipp-tunna i födelsedagspresent i maj. I bakgrunden skymtar fåtöljen i tv-rummet.

Kokböcker, äpplen och krukor.

Köksbordet var från början runt men vi la i extraskivan och trivs faktiskt bättre med ett lite större bord. Den söta lampan är kvar, fortfarande inte ikopplad men det kommer nog så småningom! ;)

Nya krokar, dörrmattan har fått vända på sig och vårt olivträd har faktiskt lyckats överleva vintern och är på gång att sätta nya blad. Lycka!

Fina detaljer från världens bästa frukosthjälp - brödrosten!

Nu kör vi all in denna fredag för i eftermiddag checkar vi ut och tar helg.
Underbara helg! :)

Största kramen till er, finingar!

Ps. Löning idag också - ännu en anledning att köra järnet idag så kan vi ut och spendera i helgen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar