måndag 24 januari 2011

KUSMI TEA


Hej på er alla måndagsfiningar!

Jag vill allra först börja med att tacka alla er som tittar in här! Jag blir så himla glad - det betyder massor för mig!

Nu har vi kommit hem från en underbar helg i Paris. Vi har verkligen frossat i Frankrikes alla delikatesser. Vitlöksdoftande sniglar, färgglada macarons, vin, mumsiga drinkar, musslor, mumsigt bröd, bakverk, ja vi har ätit för flera veckor. Just nu är det tillbaka till verkligheten som gäller och jag sitter och pluggar, lyssnar på P3 dokumentär och smuttar på en kopp äppelte från Kusmi tea (som fick följa med hem från Paris).


På inredningsfronten är det mycket dött. Jag har till och med julsakerna kvar. crazy lady. Jag måste ta tag i det där men det blir så himla tomt överallt när man väl plockar bort julsakerna. Jag behöver införskaffa nya blommor, lampor och lite fin dekoration att ha i lägenheten. Det får jag ta tag i framöver! Nu är det uppsats som gäller!

Hoppas att ni får en toppendag och att ni är laddade för en ny vecka. Denna vecka är det träning, sund mat och effektivitet som gäller! Är ni med mig?! Nu bockar vi av alla de där sakerna som har stått på to do-listan alldeles för länge! Här är min to do-lista som verkligen måste fixas. Helst idag.
  • Boka läkartid
  • Lägg upp schema för studier
  • Lämna in en uppsats
  • Skicka in ansökan till CSN
  • Plocka bort julsakerna (här håller ni säkert med)
  • Städa
  • Stryka
  • Låna om lite böcker
  • Fixa ett arbetsintyg
  • Skicka iväg födelsedagskort
  • + lite mer saker som inte blir klara på en dag
NU KÖR VI TYCKER JAG! Nu ska jag ösa på några veckor framöver. Då kanske våren snart är här! Wohoo!

STÖRSTA KRAMEN TILL ER!

1 kommentar:

  1. Fin blogg och åhhhh vad härligt med en resa till Paris. Jag har aldrig varit där så det är väl en sak på MÅSTE GÖRA listan. Däremot har jag två burkar Kusmi te hemma, ingen stordrickare av te men av någon konstig anledning storköpare. Ska nog ta mig en kopp te ikväll bara för det ;)

    Kram F

    SvaraRadera