onsdag 27 oktober 2010

En oliv kort

Min fina mormor överraskade oss med den absoluta favoritkrukan!! Mina inredningstankar började genast spinna och jag kom på att det hade varit sååå fint med ett olivträd i! Jag har ju redan en sådan kruka med ett olivträd i så jag såg framför mig hur snyggt det skulle vara med en tvilling bredvid. Jag började genast rumstera om bland alla krukor och prydnadssaker och mina krukor fick slutligen sin plats på byrån. Med hjälp av små hopsasteg skuttade jag till blomsteraffären för att införskaffa mig ett olivträd. Besvikelsen var stor! Olivträd säljs inte nu. Expediten såg mycket fundersam ut och kunde inte för sitt liv förstå hur jag har missat att alla olivträd står under vinterförvaring nu. Jag är välkommen tillbaka next season. Nej nej nej! Vad ska jag nu hitta på? Tankarna står still och det gör krukorna också! Hihi! Såhär ser det ut om man kommer hem till oss!

Byrån i tv-rummet fick bli båtens nya hemmahamn.

Nu är jag alltså en oliv kort! :) Men jag gråter inte för det! Nu kan jag ha hyacinter i den ena krukan. Det blir nog fint det!

Hoppas allt är bra med er! STOR KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar