söndag 14 november 2010

★ christmas ★



SKÖNA SÖNDAG ÄR HÄR!

Underbart med en skön och slapp söndag! Det kliar i inredningsfingrarna idag så jag håller på att planera lite inför advent och jul. Här ovan ser ni lite av pyntet som redan har kommit fram. Jag kan inte bestämma mig om vi ska ha gran i år eller inte. Jag tycker att Design House Stockholms Pine tree stand är urläcker och hade verkligen kunnat tänka mig en liten gran i den men jag har lite ont om pengar just nu (livet som student och inredningsintresserad går inte alltid ihop med ekonomin) så den får nog snällt vänta till nästa år! :)



Här är min tänkta juldekorationslista:

En fin grön krans på dörren med ett fint band i
Enträd i vita krukor med ett fint band knutet runt krukan
★ Den söta Maileggrisen får vikariera som julgris i år igen
★ En mysig kakburk från Maileg ska fyllas med ljuvligt doftande pepparkakor
★ Amaryllis och hyacinter ska planteras i mina fina Sturehofkrukor
★ Små söta juldetaljer ska plockas fram (skyltar med merry christmas-text, m.m.)
Fina röda dukar ska läggas fram
★ Mysiga julhanddukar ska få pryda köket
★ Massor av lyktor och ljus ska plockas fram
★ Någon söt liten tomte ska nog hitta fram ur jullådan också
★ Några fina julkuddar kanske knåpas ihop

Hur ser era julplaner ut? Har ni börjat planera inför julen och alla mysiga inredningsprylar?

En riktigt skön söndag önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar