söndag 18 april 2010

Mateus

Inläggen har inte duggat tätt den senaste tiden direkt! Men det kommer det att bli ändring på! :) De senaste veckorna har vi bråkat med bombförkylningar och stressigt schema och energin har helt enkelt inte räckt till! Men nu ska jag försöka få lite fason på bloggandet igen! :) Wohoo!

Solen visar sig allt oftare med sina värmande strålar och man känner att den ljusare och varmare årstiden är på gång. Jag blir mer och mer sugen på att dra in lite pastellfärger i inredningen. Det är så somrigt tycker jag. Jag var inne i en butik som har nästan hela sortimentet av det fina porslinet från Mateus och blev väldigt sugen på att köpa något fint, härligt pastelligt till köket. Vi har assietter, mattallrikar och något uppläggningsfat från Mateus och är supernöjda. Porslinet är i vitt och det hade varit fint att komplettera med något fat eller en skål i en somrig pastell!

I veckan som kommer ska jag försöka ta mig i kragen och få klart några projekt som ligger och väntar på att få bli klara! Jag har ju så mycket att visa er! Byrån måste ju få sina beslag, sängen måste skruvas ihop, jag måste måla en fin trälåda, en liten tavla måste få komma upp på sin plats! Ja, jag kan fortsätta i evigheter! Det tar aldrig slut! Men det är ju samtidigt det som är tjusningen i inredning ibland! Man hittar hundra nya projekt innan man hinner avsluta ett!

Nu ska jag hoppa i säng! Ny dag och ny vecka imorgon! Det laddar vi för tycker jag!

Kramar!

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar