söndag 24 januari 2010

Färgglada fingrar?!

Nu börjar vårkänslorna verkligen krypa sig på! Jag går runt här hemma och längtar efter våren. Igår var vi och handlade blommor och jag hittade vita krokus och ett litet myrtenträd. Det är mitt tredje myrtenträd på tre, fyra månader nu - jag har verkligen inga gröna fingrar. Alla stackars plantor dör ifrån mig. Jag får väl införskaffa sådana där garderobsblommor som överlever allt! Eller kanske plastblommor? hihihi!



Idag har jag gjort ett litet försök till att vårpimpa köket. Jag vill verkligen att våren ska komma nu och jag skyndar på processen med lite mysiga kökshanddukar i ljusblått, några vackra band i rosa/vit och blå/vit som jag knyter här och var samt planterat krokusarna i en vit liten kruka från Sturehof. =) Man får göra det man kan för att få in lite vår!


Snart kommer två kompisar hit för lite söndagsmys. Jag tänkte visa mina kokkunskaper i form av en ost- och skinkpaj med lite sallad till! Häromdagen glömde jag smöret när jag bakade kladdkaka så vi får väl se hur det går med pajdegen idag! =)

Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar