torsdag 13 juni 2013

LJUUUVA SOMMARTID

Ja, nu har vi verkligen ljuva sommartid här! :) Allt är så grönt och fint. 

Idag har det dock verkligen spöregnat men jag tycker att det är mysigt att dra på sig regnjackan och ge sig ut och bara snusa in alla härliga sommardofter. Det är något magiskt med sommarregn!

Fick en superfin bok av några vänner för ett tag sedan och den heter just "Ljuva sommartid". Den har perfekta recept för sommarens alla mingelpartaj. Har redan fastnat för flera recept som baaara måååste provas. Mmm!

Inbjudande omslag!

 Kallrökt lax och gurka på spett med lime- och basilikadipp. How wonderful?!

 Äppel- och melonpitcher att avnjuta i bersån? Ja, tack!!


Rosésangria

2 flaskor rosévin
2 apelsiner
2 persikor eller nektariner
1 citron
6 cl ljus rom eller konjak
1 liter Sprite
rikligt med is


Hur mumsigt låter inte detta? Bara ordet rosésangria får det att kittla i halsen! :) Det bara måste jag prova - kanske reda till helgen!

Nu blir det snart tennis för min del. Hej så länge!!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Men så gott det lät!
    Nu fick du mig verkligen att längta efter semestern:)
    Jag jobbar ca 1,5 vecka till innan jag går på semester, så nu känns det rätt nära:)

    Ha en fin kväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Men så gott, det där måste jag testa redan idag.
    Kram helena

    SvaraRadera