måndag 30 juli 2012

HERR KANTARELL

Nyplockade kantareller ligger redo för att fräsas i stekpannan.

HEEJ MÅNDAG OCH NY ARBETSVECKA!!

 Då var man åter på jobbet igen efter tre veckors semester! Det har varit en underbar semester och vi har hunnit med allt vi önskade. Igår var min fina mamma och jag och plockade ljuvliga kantareller (jag har ett specialställe som vi sprang på förra året när vi gick vilse)! Vi hittade en hel del och hela dagen idag har jag gått och längtat efter en mumsig kantarellmacka som jag visste skulle vänta på mig när jag kom hem! :)

Varsågod mina damer och herrar. Kantarellmacka i 360° :)


Skogens guld serverades på de underbart blå tallrikarna från Mateus. Kan aldrig få nog av deras vackra porslin.
Bästa tipset är att äta dill till kantareller. Blir en riktigt smarrig kombination. 
Här har jag precis klippt av några kvistar från vår lilla odling på balkongen.

På den här bilden var mackan long gone och ett minne blott. 
Söta servetter införskaffades på en ICA-butik under semestern.

Nu blir det snart storhandling och sedan ska vi vräka oss ner i soffan och titta på OS. Har inte hunnit kolla något på det så nu är det time. Fast, om jag känner mig själv rätt kommer jag att fastna framför datorn och kolla på inredning. ;)

AU REVOIR!!

2 kommentarer:

  1. Åh, kantareller är en favorit! Här i Uppsala är vädret bra, men idag åker vi upp mot Falun & där ser det ut att vara lite sämre väder:( Hoppas att du njuter av dagen ändå:)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Emma!
    Å så gott det ser ut! kantareller är både gott att äta och kul att plocka:)
    Vet du, jag fastnade här på din blogg i morse så jag höll på att missa och stiga av bussen:) Det måste ju vara ett bra betyg:)
    Ha en fin dag!

    Kram Sofi

    SvaraRadera