torsdag 22 juli 2010

EMECO - Philippe Starck

Nu märks det verkligen att det är semestertider! Det dröjer väldigt länge mellan blogginläggen här men det hör väl sommaren till?!! Min feber gick över i ett nafs och vi har hunnit med massor av sommarsaker under dessa veckor! Igår var vi och tog ett kvällsdopp och precis när vi kommit upp ur vattnet kom ett riktigt härligt sommarregn! När det dragit över luktade det så himla gott! Det är sommar för mig! :)

Jag har länge letat och längtat efter några snygga stolar eller pallar till lägenheten och nu tror jag att jag har bestämt mig för vad jag vill ha! :) ÄNTLIGEN! Ibland velar man lite för mycket! Jag har länge spanat på den vita fina tolixpallen och den hade suttit som en smäck hemma! Men nu har jag hittat något som verkligen har fångat mitt intresse! Jag vill ha allt i denna serie! :) Vad har jag nu hittat på tänker ni! Jo! Håll i er nu! Jag vill ha ...trumvirvel... stolar från Emeco!! Titta här bara vad mycket fint de har!

Håll med om att de är riktiga karameller! :) Jag kan tänka mig att ha en i varje hörn hemma! Gungstolen har Philippe Starck designat för Emeco - ni vet han som designar möbler, lampor, m.m. i plast för Kartell.

Nu ska jag drömma vidare här och sen bär det av på nya äventyr i sommarvädret! Hoppas att ni har det bra!

KRAM KRAM KRAM!

Liten uppdatering! Bilderna har jag lånat från Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar