tisdag 22 april 2014

Guinea fowl


Söta salt and pepper shakers som vi köpte på en resa för drygt ett år sedan. Gulligt motiv med fågeln guniea fowl.
 
 Frukostbrickan från Svenskt tenn dukad. Detta var ungefär den avancerade frukosten jag orkade styra ihop i morse.

 I bakgrunden skymtar kaklet i köket!

Hej ny arbetsvecka! :)

Då var det dags att börja arbeta igen efter några härliga dagar av ledighet. Jag vaknade upp med en bombförkylning så jag startade upp veckan på ett strålande sätt med sjukfrånvaro på nya jobbet. Ja ja, jag får ta igen det jag missar en annan gång! :)

Ny lägenhet var det ja!! Det är fortfarande mycket som behöver göras här i lägenheten och vi står inför ett stort renoveringsprojekt. Just nu letar vi inspiration så det ryker om det och det diskuteras takhöjning, golvslipning och kökskranar. Vi har tänkt oss modernt, klassiskt, ljust (och fräscht - hihi) med lite udda detaljer. Kanske inte helt udda om man tittar runt i bloggvärlden men jag hoppas att vi hittar en stil som representerar oss bra! :) Till syvende och sist är det ju vi som bor här och det viktigaste är ju att vi trivs! :) 

Vi har sålt av många av våra möbler och det är därför lite tomt och luftigt här och där för tillfället men det får vi helt enkelt leva med! Vi tänker låta vårt hem växa fram och det får ta den tid det tar! :)

 Hoppas ni får en härlig dag!!

Emma


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar