torsdag 24 april 2014

Grönt är skönt

God eftermiddag!

Efter några dagars förkylning och hög feber klättrar jag på väggarna här hemma och är minst sagt trött på horisontalläge. Det har blivit x antal koppar med te och honungsvatten och jag har nog slagit rekord i antal nysningar. Nu börjar jag känna mig bättre och jag hoppas att det håller i sig så att jag kan gå till jobbet imorgon! :) Rastlös är mitt mellannamn!

Här kommer ännu lite bilder från lägenheten. Jag har totalt kärat ner mig i mintgrönt och ljusblått och det finns inte någon hejd på intaget av dessa färger för tillfället. Ljuvliga färger om ni frågar mig och en absolut källa till vårkänslor.

 Söt inflyttningspresent av goda vänner. En av mina favoritblommor - liljekonvalj. Pion hör också till mina favourites!
 Inväntar att Svenskt Tenn ska få in sina mässingsfat igen och sedan är krukan komplett!

 Ett litet skott från krukväxten Elefantöra har fått slå rot i en rund liten vas.

 Tv-bänken agerar numera side board. Den enorma tv:n har jag för tillfället dealat bort och har jag tur inskaffar vi oss en mindre historia. Tv:n tillhör den mest gräsliga av inredningsdetaljer enligt mig! :) Vad tycker ni?

 En söt liten tändsticksask som jag fått av mitt hjärta! :)

 From another angle!

Mer grönt! Jag har till och med snöat in på att inte ha ett kök i vitt
 utan kanske i pastelligt grönt eller mjukt blågrått. 
Lovely!

Jag väntar för närvarande in Pär som är på väg hem från jobbet. Är så vansinnigt sugen på att fortsätta med lägenhetsplaneringen när han kommer hem! :)

Hoppas ni får en härlig eftermiddag!

Kram Emma
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar