onsdag 20 juni 2012

SUMMER FEELING

 Köket i solskrud!

När jag vaknade imorse var det strålande sol ute och solen sken in så vackert i köket. Jag var tvungen att knäppa av några bilder för det var så vackert. Dessa kort är tagna någon gång mellan kaffedrickande, påklädning och sminkning (eller allmänt morgonkaos som jag brukar kalla det)!


Vår mårbacka är ju verkligen en rolig historia! Varje dag jag kommit hem från jobbet har jag rusat in i köket för att se hur mycket den har växt. Den har växt så det knakar och jag älskar när pelargoner och mårbackor är så där alldeles tjocka och murriga. När jag kom hem från Stockholm förra veckan hade plötsligt vår tjocka och fylliga mårbacka blivit ett knippe skrangliga långa pinnar med lite glest sittande blad. Jag blev genast fundersam och frågade P lite försiktigt om det hade dött så många blad på mårbackan på bara en vecka. Får ett lite käckt "inte då" till svar och så berättar han att han har knippsat av några blad för då växer den bättre. Ha ha! Det stämmer säkert men jag vill ha en TJOCK mårbacka! Ha ha! Så nu längtar jag till den har växt till sig ordentligt igen och varje gång P går ut i köket följer jag numera efter för att se till så han inte hittar på några andra knasigheter med blomman!


Köket är inte riktigt klart än och det ska väl till någon mer stol och någon tavla. Nytt golv ska sättas in så vi slipper den här förskräckliga plastmattan med sprickor och liknande! Vi har ett tvådelat kök där bordet står i ett rum och själva köksdelen är i ett annat rum. Lite udda men väldigt trevligt!

Nu ska jag åka och reklamera vår bil som tappat lacken :( och sedan ska jag ut och fånga sommarkvällen!

Har ni semester än?!

Stor kram på er!


2 kommentarer:

  1. Blev så glad när jag såg att du bloggar igen =) Vill ha meeeera inlägg =))

    Kram Fia

    SvaraRadera