söndag 4 maj 2014

Ljuvliga söndag och lustig blomma

Har ni sett vilken lustig blomma som fick följa med mig hem igår! Den ser så härligt hängig ut och jag älskar färgen!
 
Här får ni även se en liten skymt av sovrummet. 
Vi trivs superbra i lägenheten och sover som ett kungapar i vårt ljuvliga sovrum.

Helt ljuvlig färg om ni frågar mig!
 

 Den här spretiga blomman fick följa med hem efter en shoppingtur med några goda vänner i helgen. Vännerna och Pär tittade storögt på mig när jag jublande skuttade in i blomsteraffären efter att ha skådat denna skönhet från utsidan! :) Vi fick knappt in den i bilen och först när vi var på väg hem började Pär ana oråd och undrade vilken kruka jag hade tänkt att ha den i eftersom vi inte hade någon hemma som passade. Och det var ju det härliga i den här kråksången - jag tänkte att vi skulle införskaffa oss en ny trevlig kruka från Svenskt tenn där den här raringen kan slå rot. ;) Man får inte vara dum! Vännerna skrattade gott åt Pärs min när han förstod mina baktankar med köpet! Hi hi!

Men vi båda älskar den och det är härligt med lite rosa flärd i sovrummet!

Fler bilder av lägenheten kommer så småningom. Vi ska ju renovera och allt är därför just nu bara halvfärdigt. Sovrummet är nog först ut. Vi tänkte att det skulle vara bra med ett lite mindre rum att öva på först. Vi tänker höja taket, spackla och slipa väggarna som sedan kommer att få en ljust grå färg och sist men inte minst ska golvet slipas och vitvaxas. En del kommer vi att göra själva och en del kommer vi att ta in hjälp för. Efter det är det ju dags för allt fluffifluff som ska till. Vita härliga gardiner från golv till tak, ny sänggavel, nya sänglampor, en helfigurspegel, lite mysig belysning, en stol och kanske en byrå. Jag kommer med all säkerhet ändra mig 120 gånger innan allt är på plats och Pär kommer nog att hinna få flertalet panikattacker på mina ändringsplaner innan slutresultatet, men det tillhör ju en del av charmen! :) 

Nu ska jag fortsätta denna härliga söndagskväll!

Kram på er godingar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar